April 25, 2009

kulompiak! -Air Con


'kau letak gmba ni kat blog kau, blog kita sume ad gamba ni ouh' ~aisyah ezral hussein


'weh org teater lg terer ah drpd pelakon filem/drama/telefilem etc'
'asal pulak?'
'ye ahh, ada ke cut mse org buat teater?'
'tkde, tp tu jeh er yg kau tau pasal teater? lg?'
'lg? ntah. tatau ah'
'kau cite bnyk, kau pnah tgk tk teater?'
'tak'
'baik kau diam'

aku selalu rasa org teater lg hebat drpd pelakon-pelakon kt tv. tp knapa aku ckp cmtu, haa ini yg kita tatau! hahaha. namun begitu, mggu lepas aku beruntung bagai mnk matei sbb dpt tgk satu teater kat KL. mulanya jual mahal tknk pegi, biar org lain pegi, tp nsib baik tuhan bukak mata/kepala aku luas2 utk pk betapa bodohnya aku menolak. trimas aisyah :) thnks mama aisyah :)

dengan muka tak malu juga berbekalkan tiket dan trnsprt yg telah diberikan oleh mereka, aku ke sana. ke teater yg aku sndiri tatau apa tajuk dia, siapa teraju utama cerita ni kecuali Zahiril Adzim. itupun aku kenal sbb setahun cm dgr #43235 kali aisyh cerita pasal dia and sbb tgk dia dalam KAMI jadi jahat ~'apa pandang2, nk kne kekah?'. hahahhaha!

sbb aku buta teater, aku pergi dgn harapan nk selami/belajar pasal teater. nk tau cner dialog dia, cner prop dia, cner pelakon2 dia etcetc (dah aqil, kau tau kau bodoh dah ah). masuk jeh dewan teater tu, dah gelabah sbb gelap sbb dah strt dan sbb aku tkpnah pg teater (hahah lg skali) baru tgk pembukaan aku dah cm 'gila ni er teater? asal best sgt? jap, knapa aku tkpnah tgk teater?' hahahhaha sumpah teater layan nk matei doh. aku tatau ah kalau teater ni jeke or other teater pun best cni tp teater yg diberi tajuk 'AIR CON' ni mmg best ah (yes aku dah tau tajuk!). cerita best, duduk depan skali (smpi rse nk parap je plakon tu), temperature dalam tu tak sejuk cm kt benua artik (walaupun tajuknya air con) so jd superbest ahh! hahahahah. malam indah :)

justeru itu, skrg tanya ahh aku sekerek yg kau tnya dulu amnde yg aku tau pasal teater ;

'haa apa lg yg ada kt teater?'
'banyak bodoh. org teater slumber jeh ckp pantat, puki, lancau, kolom dpn org etcetc. hehh kau jgn harap ah dpt tgk faridkamil, rosyamnor, quehaidar buat semua ni dpn tv. lpastu, kau tau cerita dia sama panjang je dgn filem tp org teater tkde rehat mcm pelakon kaca tv yg poyo sume tu. habis jeh satu scene terus buat scene lain. tkde masa nk cut, hafal dialog, minum air/ makan, buang air pesume ah. pastu dierg buat sume ni dpn banyak mata yg tgk, mau tak gugup? tp dierg cool jeh. kalau filem setakat buat depan kamera yang boleh delete scene takjadi sng2 jeh. haa puas hati aku? kau nak lawan lg? mmg teater TERBAYEK WOKKK!!
'fuyoo gila ah, kau dah tgk ah ni?'
'penah lah, tp tiket org blnja ah'
'baik kau diam ah' (lg skali kne)


hahahahahhahahahahah tkkesa pape ahh wtv.







5 comments:

esah ezral said...

Kan? malam terindah jugak untuk aku walaupun kene tinggalkan 'marka' kau hahahahaha. no hal la wehhh glad i could share it with you hahaha ayat cam takleh tebu lagi an.

Shuhada Amar said...

hahahahahahaha, syabas aqil! akhirnya kau tahu jua :D

Ariff Asyraf Ehsan said...

omgomgomg.boy aka merah.uuuuuuu!

hadzrinaqmal said...

ko n aisya tgk criter ni aku lak yg jadi bahan
cehh

zahidah zailan said...

wow !
aqil maju weh.
ahahahaha