June 22, 2009

tarik, hembus


'hidup nii senang je. tapi jadi susah bila kita cuba buat benda yang kita tak boleh buat'
~ ghumiat kamdi

tak perlu ada ijazah berbakul, tk perlu ada beribu cikgu, tak perlu ada buku sastera berdozen. cukup pengalaman hidup selama lebih 40 tahun, dah boleh bg ayat 'makan dalam'. haha tu ah guru besar sekolah aku yang hebat tuu. hehh.
-------------------------------------------------

aku tatau macam mana nak describe hidup aku sekarang. tp aku tau ini semua berpunca salah aku, bodoh aku, sebal aku, iman aku dan segalanya. tak perlu tunding jari pada siapa-siapa pun.

kenapa yg kecik nak jadi besar? knapa besar nak jadi kecik? entah, aku pun tak tahu. sebab dunia dah terbalik, semua kne jadi terbalik? eh? eh?

terima kasih yang masih percaya aku lagi. walaupun secara zahir, aku tipu dan khianat mereka. manusia jenis apa aku ini? haa ini yg kita tatau. yang kutuk aku dari belakang, tkpe, aku patut telan.

masuk mak ayah aku, berapa ramai lagi yang aku dah pijak-pijak, sepak-sepak perasaan dierg? entah, aku tak tau. jari aku tak cukup nak kira. belum masuk dengan tuhan esa. aku minta maaf

nasib baik kau sedar harini, kalau lagi 3 tahun? kau dah pergi jauh sampai kau lupa nak jalan nak patah balik. kau nakk? tanggung jelah sekarang bodoh!

apa lagi bodoh? bodoh je ah bodoh




9 comments:

esah ezral said...

(':


EHEHEHE

hadzrinaqmal said...

rilex
:O

WAN the only one said...

assalamualaikum,
aqil, nama pun dah aqil jadillah yang aqil lagi baligh ye. jgn disebut bi o di o ech tu. tiap kali aqil sebut kira macam awak doa minta nak jadi mcm yg disebut tu. lainkali ustazah tak nak dgr u sebut lg perkataan negatif. be positive ok my dear. I know u r a good son, have a good heart, so be good. alwys 4ever n ever. ur life is in ur hand what u wanna be. but depends on qadha n qadar Allah, just think the good qadha n good Qadar. hope for the positive, then u will become the positive one. believe in me. Trust me n trust ur instinct, ur heart, ur soul, ur six sense.ALLAH LOVES U MORE THAN ANYONE ELSE LOVE U.

fyana said...

aku ade termasuk tak dalam golongan orang yang dipijak tu?

farah.munirah hariri said...

ooooooo

aqil,

patutla...

kau pijak teacher yeeeeee all the while??...

ish ish ish.. padan lah perit! ..tee heee...

Ariff Asyraf Ehsan said...

ohh yang lepas tk yah nk diingat.lupakan saja.aku tau kita kwn baik tp kau selalu pijak2 aku.tp aku fine je.relek je.tk penyek.tk pecah bekecai.

aku tau aku tergolong dlm golongn pijak-pijakan itu...gahahaha.

releklah bro.tk perlu sentimental.lelaki kene tabah mnghadapi dugaan.

esah ezral said...

Kalau tak buat salah, takkan tau apa yang betul. sebaik sedar awal, tobatlah weh. gaha.

esah ezral said...

^
|
|
|
|

Tengok ah berapa ramai yang sayang kau

esah ezral said...

Comment labu poyo -.-