September 23, 2011

Pecah mulut


Ini betul pecah mulut atau dalam bahasa doktornya, 'ulcer'. Bukan pecah mulut seperti yang dianjurkan oleh pepatah bahasa Melayu yang bermaksud pecah rahsia tu. Banyak punca yang boleh disabitkan dengan penyakit ini, antaranya ialah tergigit, menggosok gigi terlalu kuat sehingga mencederakan dinding dalaman mulut, kekurangan pengambilan air dan sebagainya.

Ketika ini, aku sedang mengalaminya.

Semalam sahaja aku mengalami beberapa mimpi pelik. haa yang ini aku tak berapa pasti apa puncanya. Rasanya aku tidur pukul 10 semalam, jadi rasanya tak timbul isu tak cukup tidur kat sini. Nak kata tak basuh kaki, aku semacam susah sikit nak terima nasihat orang tua ni. *maaf ya orang tua, saya bukan taknak percaya cuma dunia saya terlalu angkuh untuk percaya itu. maafkan saya ya?

1) Aku bermimpi aku membunuh saudara aku menggunakan screwdriver.

Gila bukan? Aku benar-benar keliru dengan mimpi ini. Aku tak pasti apa sebabnya sehingga aku tergamak membunuh beliau. Seingat aku tiada pula rasanya dendam kesumat aku kepadanya, marah, sakit hati pun tiada. Mungkin dulu ada lah sebab dia tak bagi aku main layang-layang dia. Tapi aku dah lupa dah pun pasal tu, layang-layang tu pun dah hancur ditelan zaman agaknya.

2) Aku bermimpi aku beromen dengan seorang..... LELAKI!

Yang ini benar-benar gila. Aku mahu mencari satu perkataan yang lebih gila dari perkataan 'gila' untuk menggambarkan situasi ini tapi tak jumpa. *Harap Dewan Bahasa dan Pustaka lebih gigih berusaha untuk mempelbagaikan kosa kata golongan belia seperti aku ini. Mungkin semalam aku ada menonton cerita 'love & the other drugs'. Ya, cerita ini punyai lambakan babak lucah, mereka pertontonkan puting Anna Hathaway macam tunjuk ibu jari ketika menunjuk isyarat bagus je. Tapi kalau ini puncanya, tak adil lah sebab
Jake Gyllenhaal dapat menikmati keenakan tubuh si Anna Hathaway di atas ranjang, tapi aku bersama lelaki? Dahlah lelaki yang tak dikenali. Aku benar-benar rasa murah semalam. Sesungguh-sungguh malunya. Tuhan marah barangkali aku tonton 'aurat ekstrem' si heroine tersebut.

Tertekan betul aku fikir pasal mimpi-mimpi ni. Mahu sahaja aku google maksud-maksud mimpi ini, tapi macam bangang je result nya.
Serabut betul jumaat aku kali ni, mujur aku tak guna alasan ini untuk tidak mengerjakan solat jumaat tadi kalau tak bertambah kusut aku nak tanggung dosa ponteng solat jumaat.



ahhh.. hari jumaat yang kusut!


p/s: Ulcer boleh buat hidup seseorang menjadi tidak keruan. Based on true story.





No comments: